MOB Interier s.r.o.
Székhely: Opatovská 651/33, 911 01 Trencsén
Cégjegyzékszám: 44 948 271 Adószám: 2022892454 Közösségi adószám: SK2022892454
A cég a Trencséni Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában bejegyzett, Kft., betét 22103/R
elérhetőség: +36 15 507 605 info@zondo.hu
számlaszám: HU28 1209 6705 0165 2035 0010 0005, Raiffeisen bank
A vevő az a személy (természetes (fogyasztó) vagy jogi), aki adásvételi szerződést kötött áru eladása céljából, aki rendelést adott le a weboldalon: www.zondo.hu. A vevő köteles megrendeléskor, illetve a regisztrációnál pontos, valós szállítási adatok, esetleg egyéb elérhetőségek megadására.
A megrendelés elküldése a megfelelő ingyenes alkalmazáson keresztül a weboldalon www.zondo.hu a vevő részéről előrendelésként lesz regisztrálva a rendszerben. Az előrendelés nem kötelező érvényű az eladó szempontjából, csak arra szolgál, hogy meghatározza a követelményeket az adásvételi szerződés megkötéséhez. A megrendelés leadása után a vásárló egy tájékoztató jellegű e-mailt kap a megrendelésről. A további megrendeléssel kapcsolatos információkról a vevő a megadott e-mail címre kap értesítést. A megrendelés leadását követően az eladó két munkanapon belül telefonon vagy SMS-ben, esetleg e-mailben felveszi a kapcsolatot a vevővel az adásvételi szerződés megkötése céljából. Az adásvételi szerződés alapján az ÁSZF alatt az adásvételi szerződés megkötését értjük a vevő és az eladó között. Az adásvételi szerződés alapján az eladó köteles a vevő részére beszolgáltatni az árut a megegyezett tétel, minőség és időtartam szerint, átruházni a tulajdonjogot a vevőre, a vevő vállalja az áru átvételét és kifizeti az eladót az elfogadott vételi áron a meghatározott határidőn belül a szállítási költségeket beleértve.
Az eladó fenntartja a jogot a megrendelés visszavonására, abban az esetben, ha a megrendelést nem lehet megerősíteni (rossz elérhetőségi adatok, nem érhetők el, nem válaszolnak e-mailekre, stb.). Ha az eladó nem tudja az árut a vevőnek a vásárlási szerződésben meghatározott vagy e feltételekkel vagy egyeztetett vételáron meghatározott időtartamra átadni, akkor az eladó köteles a vevőt kártéríteni vagy lehetőséget biztosítani az adástételi szerződés felmondására.
A vevőnek jogában visszalépni a megrendeléstől, az elküldés után 24 órával. Amennyiben ilyen szituáció felmerül, a vevő köteles feltüntetni a nevét, elérhetőségét, a megrendelt áru leírását és elküldeni ezen információt e-mailen keresztül a info@zondo.hu oldalra. Az ilyen megrendelések törlése esetében az eladó nem számol fel szankciót és semmilyen egyéb büntetést a rendelés törlése végett. Abban az esetben, ha a vevő már kifizette az eladási ár egy részét, vagy teljes egészét az adott rész visszautalásra kerül a megadott címre vagy számlára 14 napon belül.
Az összes áru, amely az internetes oldalon www.zondo.hu fel van tüntetve, tartalmazza az ÁFA-t, szállítási költségek nélkül az ÁSZF 4.-ik, illetve az 5.-ik pontja vagy egyéb választható szolgáltatások alapján. Amennyiben az ÁSZF szerint nincs másképp feltüntetve az áru eladási ára az internetes oldalon: www.zondo.hu a költségek elszámolása után a szállítási díj az ÁSZF 4.-ik, illetve 5.-ik pontja alapján történik. Hogyha az vételár az eladó akaratától függetlenül emelkedik (különösen az áru által történő árának növelésével, az adózási szabályok megváltoztatásával vagy az árfolyamok megváltoztatásával) a www.zondo.hu weboldalon, az eladónak jogában áll ennek megfelelően növelni a vételárat, de csak az adásvételi szerződés megkötése pillanatáig. A vételigazolást követően az vételár a eladó részére kötött. Minden kedvezmény a készlet erejéig tart, ameddig a konkrét árunál nem határoznak másképp.
Az eladó fenntartja magának a jogot, miszerint bármikor módosíthatja az árat az eladó által üzemeltetett kereskedelmi webhelyen. Az áruk árváltozása nem vonatkozik az árváltozást megelőzően kötött szerződésekre, függetlenül attól, hogy az árukat még nem szállították ki.
Az eladó utánvéttel megfelelően becsomagolva elküldi az árut, a vevő csak átvételkor fizet.
Előre utalás:
A vevő az áru ellenértékét előre fizeti, az áru a vevő részére a fizetés jóváírása után kerül szállításra, ahogy ezen ÁSZF fejlécén fel van tüntetve. Variábilis szimbólumként a megrendelés száma használatos, esetleg a megjegyzésben tüntesse fel saját nevét.
Kártyás fizetés
Kártyás fizetés Visa, Mastercard vagy Maestro kártyával lehetséges. A rendelés leadását követően át lesz irányítva a Tatra bank, CardPay fizetési portáljára, ahol biztonságos körülmények között megadja a kártya számát, a kártya lejárati idejét, biztonsági kódot és jelszót, amennyiben kártyája 3-D Secure pogramban is szerepel.
Garantáljuk a kézbesítést közvetlenül az ügyfél címére, adásvételi szerződésben foglaltaknak megfelelően. (a lakásba történő belépés nélkül). Olvasson többet: A szállítás aktuális feltételei és árjegyzék.
Az áruk összeszerelése után munkatársaink vagy sofőreink a tervezett behozatalt megelőzően 1-2 nappal értesítik Önt a szállítási határidővel kapcsolatban. Felhívjuk figyelmét, hogy a bejelentett szállítási idő csak tájékoztató jellegű, és változhat például, előre nem látható forgalmi helyzetek miatt, stb.
Az áru személyes átvétele csak az áru előkészítéséről való előzetes egyeztetés után lehetséges. (telefonban vagy e-mailben) az elosztó raktárunkban a követező címen: NovýNábytok distribučný sklad, časť Bukoviny, pri strelnici, 036 01 Martin
Az adó-okmány (számla) és a jótállást az árulva együtt szállítjuk. Személyes átvétel esetén személyesen kapja meg az áruval együtt.
Az áru ellenőrzése átvételkor
A szállítmányt átveheti a rokona (kivéve részletre történő vásárlás esetén) illetve más felhatalmazott személy az adott címen, ha Ön tudja, hogy a szállítmány szállítása aznap várható. Utánvét esetén ne feledkezzen meg róla meg kérem, hogy az áru értékét meg kell fizetni. Hogyha az áru előre meg volt fizetve vagy részletfizetésről van szó, a sofőr kérheti, hogy igazolja azonosságát személyi vagy más igazolvánnyal.
Kérjük alaposan ellenőrizze az árut mielőtt átvenné és megfizetné a szállítmányt.
- Abban az esetben ha a szállítmány csomagolása láthatólag sérült, tegyen panaszt a sofőrnél reklamációs jegyzőkönyvben vagy írja meg az összes tényt az átvételi jegyzőkönyvben. Ezt követően értesítsen bennünket a kialakult helyzetről.
- Abban az esetben ha a reklamáció gépi sérülésre vonatkozik, amelyet nem lehetett azonnal az áru átvételekor észrevenni, a vevő köteles azonnal az áru átvétele után reklamálni.
Az ilyen jellegű későbbi követelések csak akkor kerülnek elismerésre, ha a vevő bizonyítja, hogy a kifogásolt hibák az átvétel időpontjában történtek. A sofőr, illetve futár rendelkezik egy bizonyos idővel, ami alatt segít Önnek ellenőrizni a csomagok számát és az adott számot beírják az átvételi levélbe, amelyet aláírnak az áru átvételekor. Ez akkor szükséges, ha az egész egy részét nem szállították ki.
Ha az eladó nem teljesítette a kötelességét és nem szállította le az árut az első mondatban megadottak szerint, a vevő felszólítja, hogy azt adja le az általa megadott elfogadható határidőben. Ha az eladó nem szállítja ki az árut ebben a megadott elfogadható időben sem, a vásárlónak joga van visszalépni a szerződéstől, és az aledó köteles visszatéríteni a vásárlónak a már kifizetett összeget az áruért 14 napon belül szerződéstől való visszalépés leadása után készpénzmentes átvitellel a vásárló által megadott bankszámlára, hacsak a felek másként nem egyeztek meg.
Az áru kiszállítása úgy megy végbe, hogy az eladó lehetővé teszi a vásárlónak az áru kezelését a kiszállítás helyén. Az eladó nem felelős az árunak a vevő által biztosított szállítási eszközre történő felrakodásáért. A vevő viseli az áru további szállításával kapcsolatos összes költséget és kockázatot. A vevő az áruval kapcsolatos kockázatot abban a pillanatban veszi fel, amikor az eladó lehetővé teszi számára az áru kezelését. A vevő az értesítéstől számított 21 napon belül köteles átvenni az árut, hacsak az eladó másként nem döntött. Ha a vevő más, olyan határidőn belül, amelyre fel volt szólítva, sem veszi át az árut, az eladónak joga van visszalépni a szerződéstől. Erről értesíti a vevőt.
Az áruk ki lehetnek szállítva más néven, mint ahogy az a webáruházban meg van adva (pl. a név változása miatt a gyártónál vagy a nagykereskedelmi forgalmazónál), úgy, hogy az áru minősége, jelleme, tulajdonságai és megjelenése nem eltérőek a webáruházban található ajánlattól, csak az áru neve változik.
Az áru átvételével a megadott helyen, a birtoklási jog átruházódik a vásárlóra. Az a vásárló, amely nem felel meg a 2. rendelet a) betűje alatt található törvényben leírt fogyasztónak, ezt a birtoklási jogot csak az áru teljes árának kifizetésével szerzi meg.
A vásárlónak jogában áll ellenőrizni a szállítmányt, azaz az árut, valamit csomagolását közvetlenül az áru átadása után az eladó képviselője jelenlétében. Hibás áru esetén az eladó képviselője köteles lehetővé tenni, hogy a vevő jegyzőkönyvet vezessen az áru hibáinak nagyságáról és jellegéről, amelyek pontosságát az eladó képviselője igazolja. Az eladónak átadott ilyen írásos jegyzőkönyv alapján a vevő később elutasíthatja a leszállított áru átvételét hiba esetén, vagy igazolhatja, hogy hibás árut kapott, majd a reklamációs feltételek alapján, reklamálhatja a hibás árut az eladónál. Abban az esetben, ha a vevő elutasítja a hibás áru átvételét, minden, az áru visszavitelével kapcsolatosan felmerülő költséget, az eladó visel. Ilyen szituáció esetében, kérjük, azonnal lépjen kapcsolatba velünk az info@zondo.hu e-mail címen vagy hívja a +36-1-550-7605 telefonszámot.
Ne felejtse el ellenőrizni a csomagok mennyiségét sem és ezt beírni a szállítólevélbe, amelyet a szállítmány átvételénél ír alá. Ez nélkülözhetetlen olyan esetben, ha valamelyik komponens az áruhoz nincs leszállítva.
7.1 Ha az árun olyan hiba található, amely eltávolítató, a vásárlónak joga van arra, hogy az ingyen, időben és alaposan el legyen távolítva. Az eladó köteles a hibát haladéktalanul eltávolítani.
7.2 A vásárló a hiba eltávolítása helyett az áru kicserélését is követelheti, valamint, ha az áru csak egy részéről van szó, ennek a résznek kicserélését, ha ezzel nem keletkeznek elfogadhatatlan költségek tekintettel az áru árára vagy a hiba komolyságára.
7.3 Az eladó a hiba eltávolítása helyett, kicserélheti a hibás árut hibátlanra, ha ez nem okoz a vásárlónak komoly nehézségeket.
7.4 Olyan hiba esetén, amelyet lehetetlen eltávolítani, és amely megakadályozza az áru rendes használatát, a vásárlónak joga van az áru cseréjére vagy joga van visszalépni az adásvételi szerződéstől. Ugyanezekkel a jogokkal rendelkezik a vásárló, olyan hiba esetén, amely ugyan eltávolítható, de a hiba ismételt kialakulása miatt vagy több hiba kialakulása miatt az áru nem használható.
7.5 Más, eltávolíthatatlan hiba esetén, a vásárlónak joga van méltányos kedvezményre az áru eredeti árából.
7.6 Az eladó felvilágosította a vásárlót jogairól, amelyek a Polgári Törvénykönyv § 622 rendelkezéséből (az üzleti feltételek 7.1 – 7.3 pontjaiból) és a Polgári Törvénykönyv § 623 rendelkezéséből (az üzleti feltételek 7.4 – 7.5 pontjaiból) következnek úgy, hogy az eladó az üzleti feltételeket elektronikus üzlete oldalára felhelyezte és a vásárló így elolvashatta őket a rendelés elküldése előtt.
7.7 Az eladó az érvényben álló szlovák jogszabályoknak megfelelően felelősséget vállal az áru hibáiért, és a vásárló köteles a reklamációt az eladónál vagy az általa kijelölt személynél érvényesíteni. A kijelölt személyekről és a szervizpontokról szóló információk a jótállási nyomtatvány hátoldalán vannak elhelyezve, vagy az eladó a vevő igénye szerint ezeket biztosítja telefonon vagy e-mailen keresztül.
7.8 A reklamációra az eladó érvényes reklamációs szabályzata vonatkozik, azaz az üzleti feltételek 7. cikke. A vevő megfelelő módon ismertetve volt a reklamációs eljárásról és a reklamáció feltételeivel valamint módjával, beleértve azt, hol lehet a reklamációt benyújtani, és a jótállási javításokról összhangban a § 18 par. 1. sz. 250/2007 a törvénygyűjteményből a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács jogi aktusának módosításáról 372/1990 gyűjteményéből a bűncselekményekről, módosítva (továbbá csak „törvény”) a szerződés megkötése előtt úgy, hogy az üzleti feltételeket az elektronikus üzlet oldalára felhelyezte és a vásárló így elolvashatta a feltételeket a rendelés elküldése előtt.
7.9 A reklamációs szabályok olyan árura vonatkoznak, amelyet a vevő az eladótól elektronikus üzlet formájában vásárolt meg az eladó e-shop weboldalán keresztül.
7.10 A vásárlónak a jótállási idő alatt joga van felelősség alá vonni az eladót a hibás áru miatt, amelyet nála vásárolt, és olyan hibáért, amelyért a gyártó, a szállító vagy az eladó a felelős.
7.11 Ha az áru hibás, a vevőnek joga van panaszt tenni az eladónál, a törvénygyűjtemény § 18. rendelete 2. cikke alapján, oly módon, hogy az árut kézbesíti az eladónak és kézbesíti a vevő jogainak megnyilvánulását az üzleti feltételek 7.1 – 7.5 pontjai szerint (a továbbiakban: „reklamációs közlemény”). Mindezt kitöltött nyomtatvány formájában (nyomtatvány a reklamáció benyújtásáról), amely megtalálható az eladó elektronikus üzlete oldalán. Az eladó ajánlja az árut küldésekor biztosítani. Az eladó nem fogad el szállítmányokat utánvétre. A vevő köteles a reklamációs közleményben valóságosan megadni az összes szükséges információt, különösen pontosan kijelölni a hiba típusát és mértékét; valamint megadja, melyik jogát a Polgári Törvénykönyv § 622 és 633 rendeletei szerint használja. A vevőnek jogában áll reklamációt tenni olyan személynél is, amelyet a gyártó jóváhagyott az áruk jótállási javításaira (a továbbiakban: „kijelölt személy"). A kijelölt személyek listája benne van a jótállási levélben, vagy a vevő kérésére elküldi az eladó.
7.12 A reklamációs eljárás olyan áru esetében, amely kézbesíthető az eladónak, azzal a nappal kezdődik, amikor kumulatívan teljesítve vannak az alábbi feltételek:
- a) a reklamációs közlemény kézbesítve van az eladónak,
- b) a reklamálandó áru kézbesítve van a vevőtől az eladónak vagy a kijelölt személynek vagy a fotódokumentáció van kézbesítve, ha az eladó elismeri, hogy ilyen fotódokumentáció elegendő a reklamációs eljárás megkezdéséhez.
7.13 Ha a reklamáció tárgya olyan áru, amelyet nem lehet tárgyilagosan kézbesíteni, vagy amely mozdíthatatlan, a vásárló köteles az üzleti feltételek 7.12 pontjának a) betűjén kívül, betartani azt a szabályt, amely alapján köteles létre hozni minden együttműködést a reklamálandó áru megtekintéséhez az eladó vagy az általa kijelölt személy számára. Olyan áruk esetében, amelyeket nem lehet tárgyilagosan kézbesíteni az eladónak, vagy amelyek mozdíthatatlanok, a reklamációs eljárás az áru vizsgálatának napjával kezdődik. Ha az eladó vagy az általa kijelölt személy a vevő együttműködésének létrehozása után sem biztosítja az áru megtekintését méltányos időben, legkésőbb viszont 10 nappal a reklamációs közlemény kézbesítése után, a reklamációs eljárás a reklamációs közlemény kézbesítésének napjával kezdődik.
7.14 Az eladó vagy egy kijelölt személy igazolást ad ki a reklamáció benyújtásáról a vevőnek, az eladó által választott megfelelő formában, például e-mailben vagy írásbeli formában. Ha a reklamáció távoli kommunikáció formájában van benyújtva, az eladó köteles a reklamáció benyújtásáról szóló igazolást azonnal kézbesíteni; ha ez nem lehetséges, az igazolást késedelem nélkül kézbesítenie kell, legkésőbb viszont együtt a reklamációt igazoló bizonylattal; az igazolást a reklamáció benyújtásáról nem szükséges kézbesíteni, ha a vevő másként tudja bizonyítani a reklamáció benyújtását.
7.15 A vevő jogosult eldönteni, melyik jog szempontjából a Polgári Törvénykönyv § 622 rendelete és a § 623 rendelete szerint cselekszik, ugyanakkor köteles erről haladéktalanul informálni az eladót. A vevő döntése alapján, amelyet a Polgári törvénykönyv § 622 rendelete és a § 623 rendelete szerint érvényesít az eladó vagy az általa kijelölt személy köteles meghatározni az eljárást a reklamáció ügyében a Törvénykönyv § 2. rendelete, m) betűje szerint azonnal. Bonyolultabb esetekben 3 napon belül a reklamációs eljárás kezdetétől fogva, indokolt esetben, különösen akkor, ha komplex műszaki értékelés szükséges az áru állapotáról, legkésőbb 30 napon belül a reklamációs eljárás kezdetétől fogva. Az eljárás meghatározása után az eladó vagy a kijelölt személy azonnal rendezi a reklamációt, indokolt esetben későbbre lehet halasztani. A reklamáció rendezése azonban nem tarthat tovább 30 naptól a reklamáció benyújtásától számítva. A reklamáció rendezésének határideje lejárta után, a fogyasztó jogosult a szerződéstől visszalépni, vagy joga van az áru újra cserélésére.
7.16 A jótállás nem vonatkozik olyan hibákra, amelyekre a szerződés kötése idejében figyelmeztetve volt, vagy amelyekről tudnia kellett a körülményekre való tekintettel a szerződés kötésénél.
7.17 Az eladó a hiba eltávolítása helyett, kicserélheti a hibás árut hibátlanra, ha ez nem okoz a vásárlónak komoly nehézségeket.
7.18 Az eladó nem felelős az áru hibáiért:
a) ha a vásárló nem alkalmazta jogát, amely az eladó felelősségére vonatkozik az áru hibájáért az áru jótállási ideje leteltéig,
b) ha az áru hibája a vevő által keletkezett mechanikus rongálás által,
c) ha az áru hibája olyan használatkor keletkezett, amely intenzitásával, nedvességével, kémiai és mechanikus hatásával nem felel meg az áru természetes környezetének,
d) ha az áru hibája szaktalan kezelés, kiszolgálás vagy elhanyagolt gondozás miatt keletkezett,
e) ha az áru hibája az áru megrongálása miatt keletkezett, túlzott terheléssel vagy az áru kezelése ellentmondásban volt a használati feltételekkel vagy az áru használati alapelveivel,
f) ha az áru hibája nem elhárítható és/vagy előreláthatatlan események miatt keletkezett,
g) ha az áru hibája véletlen romlással keletkezett,
h) ha az áru hibája nem szakértői beavatkozás, víz, tűz, statikus vagy atmoszferikus energia vagy más felső véletlen folyamati hatás miatt keletkezett,
i) ha az áru hibája jogtalan személy beavatkozása miatt keletkezett.
Abban az esetben, ha a szállítmány hiányos, vagy ha nyilvánvaló hibáról van szó, amelyet a vevő észre vehetett a szállítmány vizsgálatánál az áru kézbesítésekor, és amelyet haladéktalanul nem közölt az eladó képviselőjének, a későbbi reklamáció csak akkor fogadható el, ha a vevő bizonyítja, hogy a reklamált hibák már abban az időben az árun voltak, amikor azt átvette.
7.19 Az eladó köteles rendezni a reklamációt és befejezni a reklamációs eljárást valamelyik az alábbi módok szerint:
a) a megjavított áru leadásával,
b) az áru kicserélésével,
c) a vételár visszatérítésével,
d) az áru vételárából levont méltányos kedvezmény kifizetésével,
e) írásbeli felszólítással az eladó által megadott teljesítés átvételével,
f) az áru reklamációjának indokolt elutasításával.
7.20 A jótállási határidő a kézbesítés napjától kezd telni, a termék értékétől függően a következőképpen:
a) 1 év annál a terméknél, amelynek az értéke 10 000Ft vagy nem haldja meg a 100 000Ft.
b) 2 év annak a termék esetében, amelynek az értéke 100 000Ft felett van, de nem éri el a 250 000Ft értéket.
c) 3 év annak a terméknek az esetében, amelynek az értéke meghaladja a 250 000Ft értéket.
7.21 A jótállási idő tartama meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a vásárló nem használhatta az árut a jótállási javítás miatt.
7.22 A reklamáció intézése csakis azokra a hibákra vonatkozik, amelyek be vannak jegyezve a reklamációs közleménybe és a reklamáció benyújtására vonatkozó igazolásba az üzleti feltételek 7.14 pontja szerint.
7.23 A vevő az engedélyt a reklamáció benyújtására akkor kapja meg, ha felhasználta jogát, és megkérte az eladót, hogy távolítsa el a keletkezett hibát az üzleti feltételek 7.1 pontja szerint. A már használt dolgokra, valamint az eredménytől függetlenül ugyanazon egyedi hiba (nem azonos típusú hiba) esetében a reklamációt újra benyújtani nem jogosult.
7.24 Az üzleti feltételek 7. cikkének rendeletei nem vonatkoznak azokra a személyekre, amelyek nem teljesítik a fogyasztó definícióját, amely a törvénygyűjtemény § 2. rendeletében az a) betű alatt található.
7.25 A jótállási idő az áru átvételének napjával kezdődik.
Reklamáció beadása:
A reklamációs nyomtatvány itt található: Reklamációs nyomtatvány
Bármilyen kérdés esetén rendelkezésére állunk az alábbi elérhetőségeken: info@zondo.hu, vagy a +36-1-550-7605 telefonszámon
8.1. Ha az eladó nem teljesítheti az adásvételi szerződésből keletkezett kötelességeit, a készlet kiárusítása, az áru hozzáférhetetlensége miatt, vagy ha az áru gyártója, kézbesítője vagy importőre megszüntette az áru gyártását vagy olyan változtatásokat iktatott be, amelyek lehetetlenné teszik az eladó kötelességeinek teljesítését az adásvételi szerződés szerint, vagy felső véletlen folyamati hatás miatt, vagy ha már minden erejét beleadta az áru leszállításába, de ennek ellenére nem képes ezt leszállítani, az üzleti feltételek szerint megadott határidőben vagy olyan árban, amely a rendelésben meg van adva, az eladó köteles tájékoztatni a vásárlót és köteles felajánlani pótlást vagy az adásvételi szerződéstől való visszalépés lehetőségét (a rendelés törlését). Ha a vásárló visszalép az adásvételi szerződéstől valamelyik az említett okok miatt, az eladó köteles visszatéríteni a vásárlónak a már kifizetett, az adásvételi szerződésben megegyezett előleget az áruért 14 napon belül, miután a vásárló közölte az adásvételi szerződéstől való visszalépést.
8.2. A vevő jogosult visszalépni az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül a § 7. rendelet és a 102/2014 Törvény szerint, amely a fogyasztók védelméről szól a távolsági értékesítésnél (a továbbiakban: "Fogyasztóvédelmi törvény a távolsági értékesítésről“) 14 napon belül az áru átvételétől, vagyis a szolgáltatási szerződés, vagy az elektronikus tartalom szolgáltatási szerződésének megkötésétől, amely nem volt merevlemezen átadva, ha az eladó időben és rendesen teljesítette tájékoztatási kötelességét, a Fogyasztóvédelmi törvény a távolsági értékesítésről szóló részének 3 § rendelete szerint.
8.3. A vevő jogosult az említett határidő alatt, az áru átvétele után, kicsomagolni az árut és kipróbálni, mint ahogy az áruházban szokásos, mindezt olyan mértékben, amely szükséges az áru természete, jellemzői és működése megállapításához.
8.4. A szerződéstől való visszalépés határideje azon a napon kezdődik, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy, kivéve a szállítót, átveszi a rendelt áru összes részét.
8.5. A vevő visszaléphet az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgya az áru megvásárlása, a szerződéstől való visszalépés határideje megkezdése előtt is.
8.6. A szerződéstől való visszalépést a vevő köteles írásban véghez vinni, olyan módon, amely nem kelt kétségeket, vagy más bejegyzés formájában vagy bejegyzésként a nyomtatványunkban, amelye alkotja az első függeléket (itt letöltheti). A szerződéstől való visszalépés határideje meg van tartva, ha a visszalépésről szóló értesítés el volt küldve az eladónak legkésőbb a határidő utolsó napján a Fogyasztóvédelmi törvény a távolsági értékesítésről szóló részének § 7 rendelete 1. bekezdése szerint.
8.7. A szerződéstől való visszalépésnél, az előző pontok szerint fontos, hogy tartalmazza az információkat, amelyeket követel a visszalépési nyomtatvány az első függelékben, elsősorban a vásárló azonosítását, a rendelés számát és dátumát, az áru pontos specifikációját, a módot, amely szerint kell az eladónak visszatéríteni a már megkapott végrehajtást, különösen a vásárló számla számát és/vagy levelezési címét.
8.8. Ha a vásárló visszalép az adásvételi szerződéstől, minden további, az adásvételi szerződéssel kapcsolatos kiegészítő szerződés is törlődik. A vásárlótól nem lehet igényelni semmilyen költséget vagy egyéb fizetést a kiegészítő szerződések lemondásával kapcsolatban, kivéve a Fogyasztóvédelmi törvény a távolsági értékesítésről szóló részének § 9. rendeletének, 3. bekezdésében, valamint a § 10. rendelete 3. és 5. bekezdésében leírt fizetéseket, ha a szerződés tárgya szolgáltatás nyújtása volt, és a teljes szolgáltatás nyújtva volt.
8.9. A vásárló köteles indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb azonban 14 napon belül az adásvételi szerződéstől való visszalépéstől visszaküldeni az árut az üzemeltető címére vagy átadni az eladónak, vagy az áru átvételére felhatalmazott személynek. Ez a rendelkezés nem érvényes, ha az eladó javasolta, hogy az árut személyesen vagy az általa felhatalmazott személy által veszi át. A határidő az ezen üzleti feltételek első mondat értelmében maradható, ha az áru szállításra volt adva legkésőbb a határidő utolsó napján.
8.10. A vásárló köteles kézbesíteni az eladónak a teljes árut, beleértve a teljes dokumentációt, sértetlenül, lehetőleg az eredeti csomagolásban, használatlanul.
8.11. Nyomatékosan ajánljuk az áru biztosítását. Az eladó nem fogad el szállítmányokat utánvétre. Az eladó köteles indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb 14 napon belül a szerződéstől való visszalépésről szóló nyomtatvány kézbesítésétől, visszafizetni a vásárló minden fizetését, amelyet tőle kapott az adásvételi szerződés alapján, valamint a vele kapcsolatos fizetéseket, beleértve az áruszállítási költségeket, szállítást, postaköltséget és egyéb költségeket, díjakat. Az eladó nem köteles a vásárlónak visszatéríteni a fizetéseket e szerint a pont szerint, az áru küldése előtt, vagy amíg a vevő nem mutatja fel az áru küldését, hacsak az eladó nem javasolta, hogy az árut személyesen vagy az általa felhatalmazott személy által veszi át.
8.12 A vásárló viseli a költségeket, amelyek az áru az eladónak vagy az általa felhatalmazott személynek való visszaküldésével kapcsolatosak. Ez a rendelkezés nem érvényes, ha az eladó vállalta, hogy a maga viseli a költségeket, vagy ha nem teljesítette a kötelességeit a Fogyasztóvédelmi törvény a távolsági értékesítésről szóló részének § 3. rendelete, 1. bekezdése, i) betűje szerint. Az áru visszaküldésekor a vevő felelős az áru becsomagolásáért, és köteles az árut úgy becsomagolni, hogy azon a futárcég általi elszállítás során sérülés ne keletkezzen. Javasoljuk az eredeti csomagolás használatát, ha ez nem lehetséges, akkor az eredeti csomagoláshoz hasonló csomagolás (durva karton, javasoljuk, hogy a termék sarkaira és nyitott, sérülésre/karcolódásra hajlamos részeire legalább 3 rétegben helyezzen el, sarokerősítéseket, buborékfólia stb. hasonló anyagokat, amelyek megfelelően védik az árut. Ha az áru lapra szerelve volt kiszállítva, akkor azt a lapra szerelve kell visszaküldeni. Sérült áru visszaküldése esetén a számlára visszaküldött összeg csökkenthető a javításhoz szükséges költségek miatt, amelyek a termék javítása, annak eredeti állapotba állítása során keletkeznek.
8.13. A vásárló csak az áru értékének olyan csökkenéséért felelős, amely az áru jellemzői és működése meghatározásának keretein kívül történt. A fogyasztó nem visel felelősséget az áru értéke csökkenéséért, ha az eladó nem tett eleget tájékoztatási kötelességének a fogyasztó jogairól a szerződéstől való visszalépésről a Fogyasztóvédelmi törvény a távolsági értékesítésről szóló részének § 3 rendelete 1. bekezdése h) betűje szerint.
8.14 Az eladó köteles az áru árát a vásárlónak ugyanolyan módon visszatéríteni, amelyet a vásárló a fizetésnél használt, hacsak nem egyeztek meg másképp a pénz visszatérítéséről, anélkül, hogy a vásárlónak ezzel kapcsolatban további díjak lennének számlázva.
8.15 Ha a vásárló visszalép a szerződéstől, és az eladónak olyan árut ad vissza, amely használt, rongált vagy nem teljes, kötelezi magát az eladónak visszafizetni:
- a) azt az érteket, amellyel csökkent az áru értéke a Polgári törvénykönyv § 457 rendelete szerint teljes egészében
- b) a költségeket, amelyek az eladónak keletkeztek az áru megjavításával és eredeti állapotába juttatásával kapcsolatban, a garancia lejárta utáni szerviz árjegyzéke szerint kalkulálva.
A vásárló köteles a reklamációs és kereskedelmi feltételeket jelen pontja értelmében az eladónak megtéríteni a kártérítés összegét legfeljebb vételár és az áru értéke különbsége magasságában a szerződéstől való visszalépés idejében.
8. 16. A Fogyasztóvédelmi törvény a távolsági értékesítésről szóló részének § 7. rendeletének 6. bekezdésével összhangban a vásárló nem léphet vissza olyan szerződéstől, amelynek tárgya: - olyan áru, amely a fogyasztó sajátos követelményei szerint volt elkészítve, amely személyre volt szabva vagy olyan áru, amely egy konkrét fogyasztónak volt szánva,
- olyan áru eladása, amely védőcsomagolásba volt zárva, amelyet az egészség megvédése vagy higiénikus okok miatt nem alkalmas visszaadni, és amelynek védőcsomagolása az áru átadása után meg volt sértve,
- hangfelvételek, kép felvételek, hang- és kép felvételek, könyvek vagy számítógép szoftverek eladása védőcsomagolásban, ha a fogyasztó ezt a csomagolást kibontotta,
- elektronikus tartalom más, mint merevlemezen való eladása, ha ennek hozzáférése a fogyasztó beleegyezésével történt és a fogyasztó kijelentette, hogy rendesen fel volt világosítva arról, hogy beleegyezésével elveszíti a szerződéstől való visszalépési jogát.
8.17. Ezen üzleti feltételek 8. cikkének rendeletei kifejezetten nem vonatkoznak olyan szubjektumokra, amelyek nem teljesítik a fogyasztó leírását a Törvény § 2 rendelete a) betűje szerint.
8.18. Ha a fogyasztó a szerződéstől való előzetes írásbeli elállás nélkül nem fizeti meg a teljes vételárat az eladónak, ill. nem veszi át a megrendelt árut, az eladó jogosult a megrendelés sikertelen kézbesítésének (vagy többszöri kiszállításának) tényleges költségeinek mértékében felmerülő károk megtérítésére.
A személyes adatok feldolgozásával kapcsolatos információk megtalálhatók a honlapon az Adatvédelem részlegben. A vásárló tudomásul veszi, hogy köteles az eladónak megadnia a személyes adatait helyes és igaz formában, valamint köteles értesíteni az eladót bármilyen változásról a személyes adatokkal kapcsolatban. A vásárló igazolja a megadott személyes adatok helyességét.
Abban az esetben, ha a Vásárló - fogyasztó nem elégedett a reklamáció intézésével, vagy ha a Vásárló – fogyasztó az Eladóhoz fordult javításért és nem volt elégedett a módszerrel, amellyel az Eladó intézte a reklamációt, vagy ha azt feltételezi, hogy az Eladó megsértette jogait, a Vásárlónak – fogyasztónak joga van az Eladóhoz fordulni a hiba helyretétele érdekében. Ha az Eladó erre a kérésre elutasítóan válaszolt vagy nem válaszolt 30 napon belül kézbesítése után, a Vásárlónak – fogyasztónak joga van kérelmezni a vita alternatív megoldását. A vita alternatív megoldásának szubjektuma a Szlovák kereskedelmi inspekció, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, vagy bármely más illetékes felhatalmazott jogi személy, amely be van jegyezve a viták alternatív megoldására felhatalmazott személyek nyilvántartásába, amely a Szlovák köztársaság Gazdasági minisztériumában van elhelyezve (ODR platform). A Vásárló – fogyasztó jogosult a viták alternatív rendezésére szolgáló szubjektumot, akire ezután fordulhat.
Ezek az ÁSZF-ek az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részei. Ha az adásvételi szerződés valamelyik rendelete vagy ASZF-e érvénytelenné, hatástalanná vagy nem kivitelezhetővé válik, a többi ezzel nem érintett rendelkezések érvényben maradnak a teljes egészükben. Az eladó ebben az esetben kicseréli az érintett rendelkezést érvényes, hatásos és kivitelezhetőre úgy, hogy az új rendelet a lehető legnagyobb mértékben összhangban lesz a megtámadott rendelet céljával és értelmével. Ha az ASZF rendeletei konfliktusba kerülnek az adásvételi szerződés rendeleteivel, az adásvételi szerződés rendeletei előnyben részesülnek. Olyan jogi kapcsolatok, amelyeket ez az ASZF nem szabályoz, a Szlovák köztársaság jogi rendje szerint, különösen a Polgári törvénykönyv, valamint a Kereskedelmi törvénykönyv szerint vannak szabályozva. Bármilyen, a szerződési felek között keletkezett vita esetében, amely az adásvételi szerződésből vagy ezzel kapcsolatosan keletkezett, amennyiben lehetséges, nyugodt módon lesz megoldva. Ha elfogadható időn belül nem lesz elfogadva békés megoldás, a viták a Szlovák köztársaság valamelyik a vitának megfelelő bíróságán lesznek megoldva. Az eladó jogosult az ASZF egyoldalú változtatásaira, a vásárló beleegyezése nélkül. Ezek az ASZF-ek elveszítik érvényességüket az új ASZF-ek hatálybalépésének napjával. A megváltozott ASZF-ek nem vonatkoznak azokra az adásvételi szerződésekre, amelyekre az előző ASZF-ek érvényessége idejében voltak megkötve.
Az áruk színábrázolása a monitoron nem muszáj, hogy pontosan megfeleljen az áru valódi színének, ahogy a vásárló a valóságban érzékelni fogja. A színárnyalatok kijelzőn többek között attól is függenek, hogy milyen a kijelző, vagy bármilyen más, használt megjelenítő eszköz szín minősége.
A vevő tudomásul veszi, hogy az egyes árukhoz felsorolt összes méret a vonatkozó STN szabványok által meghatározott megengedett tűréshatáron belüli esetleges eltérésekkel szerepel.
Az eladó fenntartja magának a jogot, az itt leírt általános vásárlási feltételek változtatására. A vásárlási feltételekkel kapcsolatos változások írásbeli értesítésének kötelezettsége teljesítve van a www.zondo.hu. webolddalra való elhelyezéssel.
Minden áru darabokban (szétszedve) van kiszállítva a vásárlónak és önálló összeszerelés szükséges hozzá a hozzátett használati utasítás szerint, és nem követel magas fokú szaktapasztalatot, ha ez nincs másképp feltüntetve az áru mellett. A szerelési útmutató a csomagolás része.
Ezek az ÁSZF-ek 25.5.2018-án lépnek érvénybe és hatályba és teljesen helyettesítik az előző ASZF-eket.
- sz. függelék – Nyomtatvány a szerződéstől való visszalépéshez
1. számú függelék - A vásárlástól való elállás formanyomtatványat